keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Farkkuja

Minä en todellakaan ole mikään farkkutyttö - hameet ja mekot on aina olleet enemmän mun juttu. Kuitenkin näin talven kynnyksellä alkaa kaivata vaatekaappiinsa jotain niiden kylmien pakkaspäivienkin suojaksi - minä kun todellakin olen niin kauhea vilukissa, ettei taida maailmassa olla riittävän paksuja sukkahousuja, jotta minä tarkenisin yli 10 asteen pakkasessa kekkaloida hameella...

H&M:ltä löysin muutamat ihan über-halvat farkut, jotka ulkomuodoltaankin miellytti minua siinä määrin, että pakko ne oli klikkailla virtuaaliseen ostoskoriin. En ole koskaan ennen tilannut netistä yksiäkään housuja ja muutenkin vaatteita tasan yhden mekkokaunokaisen verran.

Siitä huolimatta onnistuin kerrankin ottamaan juuri oikean koon! Minulla kun on ylipäätään melkoisia ongelmia aina löytää sopivan kokoisia farkkuja, kun olen niin tolkuttoman pienikokoinen.


Postissa saapui siis yhdet vaaleat "tregginssit" ja yhdet mustat perusfarkut. Mustat perusfarkut olen viimeksi omistanut ala-asteella... Joka tapauksessa, molemmat olivat ihan uskomattoman hyvät jalassa ja juuri täydellisen kokoiset, en melkein  ollut uskoa tuuriani! Ikuinen hametyttö löytää farkut, jotka ovat oikeasti mukavat jalassa. Molemmat ovat tosi pehmeitä ja kevyitä, eivätkä kovin kummoisesti eroa legginsseistä.

Vaaleat ovat ihan jonkun verran liian pitkät, mutta pillilahkeiden ansiosta ne on onneksi helposti käännettävissä sisäänpäin. Harkitsen kyllä niiden lyhentämistäkin, mutta valitettavasti minä ja ompelukone ei olla koskaan oltu mitenkään järin läheisissä väleissä. (Kysykää vaikka mun yläasteen käsityönopettajalta - tein mm. tuubitopin ompelemalla tasan yhden sauman saumurilla, jotta pääsisin vähimmällä mahdollisella työllä...)


Noissa vaaleissa housuissa on vielä sekin jännä piirre, että vetoketju on takana. En vielä tiedä, miten kätevä juttu se loppujen lopuksi käytännössä on, mutta ainakin näin ajatuksen tasolla, vielä noita kertaakaan käyttämättä, tuntuu aika erikoiselta ratkaisulta... Vaikka toisaalta, onhan ne hameissakin usein takana... Nuo saumat tuossa edessä on tosi kiva pieni lisä housuihin, mutta valitettavasti ne eivät minulla ainakaan saappaiden kanssa pääse juurikaan oikeuksiinsa, kun eivät ihan sillä tarkoitetulla korkeudella ole, koska ovat tosiaan jonkun sentin liian pitkät minulle... Täytyy toivoa, etteivät ne sentään ihan idioottimaisilta näytä.


Koska olen viime vuodet käyttänyt lähes yksinomaan hameita, olin tosissani yllättynyt näiden farkkujen mukavuudesta - nämähän päihittivät mukavuudella ihan mennen tullen jopa entiset suosikkini, reisitaskufarkut! Jos farkut ovat järjestäin näin mukavia nykyisin, täytyykin alkaa harkita asennemuutosta farkkujen suhteen. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa kun pistäydyit blogissani. Jätäthän vielä kommentin vierailustasi. ^^